Retourneren, garantie en klachten

Hoe kunnen wij helpen?

Garantie

Wij geven om onze producten en doen logischerwijze ons best om deze in topconditie aan u te leveren. Toch komt het wel eens voor dat er een bestelling kapot gaat tijdens transport of dat er iets anders gebeurt waardoor u aanspraak kunt maken op garantie. Op grond van het Europese recht zijn wij aansprakelijk voor elk gebrek van overeenstemming dat binnen een termijn van twee jaar na de levering van de goederen aan het licht komt. Je kunt aanvullende rechten hebben op grond van het Nederlandse recht.

Wanneer je een gebrek aan het product ontdekt of zou horen te ontdekken dien je binnen een redelijke termijn contact op te nemen met ons. Een redelijke termijn is in ieder geval twee maanden. Onder omstandigheden kan een termijn van langer dan twee maanden ook acceptabel zijn.

Indien je tijdig contact met ons opneemt zullen wij zorgen voor een kosteloze reparatie of voor vervanging.

Klachten

Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland.

We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar [contact]. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het

mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil.

Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie.

Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je

vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Wat is het retourbeleid?

Ben je niet tevreden over de bestelde producten? Dat is jammer en dit lossen wij graag voor je op.

Je hebt het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren.

Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen om je product retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd.

De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor je eigen rekening.

Indien je gebruik maakt van je herroepingsrecht, zal het het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat (product ongeopend) en samen met het herroepingsformulier aan ons geretourneerd worden.

Om gebruik te maken van dit recht kun je contact met ons opnemen via het contact formulier of per telefoon + 31 (0)30 77 400 88 .

Kijk voor uitzonderingen onder het kopje "Aandachtspunten retourzendingen".

Aandachtspunten retourzendingen
  • SoLMAG accepteert alleen voldoende gefrankeerde en goed verpakte retourzendingen.
  • SoLMAG behoudt zich het recht voor een retourzending te weigeren of slechts een gedeelte van het factuurbedrag te crediteren wanneer:

-de originele verpakking ontbreekt of beschadigd is.

-het product zichtbaar gebruikt en/of beschadigd is.

-bij een verbroken verzegeling van het product.

-als het product geopend is (bijvoorbeeld een blik).

  • Retourzendingen zonder aankoopbewijs en zonder herroepingsformulier worden niet in behandeling genomen tot een (kopie) aankoopbewijs is geleverd.
Hoe ontvang ik mijn aankoopbedrag terug als ik een product retour wil doen/heb gedaan?

Het duurt gemiddeld 3 tot 5 werkdagen voordat je het volledige aankoopbedrag van je geretourneerde bestelling op je rekening ziet.

Heb je gekozen voor betaling via PayPal, dan kan het tot 15 werkdagen duren voordat het bedrag zichtbaar is op je rekening.

Mijn bestelling is beschadigd aangekomen, wat moet ik doen?

Als je bestelling beschadigd binnen is gekomen, stuur dan binnen 48 uur een bericht via het contactformulier en voeg een foto toe van het beschadigde pakket of product. Je kan ook bellen naar onze klantenservice TEL: + 31 (0)30 77 400 88 . Ons team helpt je dan graag verder.